Kodulehe tegemine – 13 kasulikku nõuannet

Written by adminevekj on 14. aug 2015. Posted in Kodulehe tegemine

1. Läbimõeldud ja selgelt sõnastatud kodulehe eesmärk

EesmärkPead täpselt teadma, miks on kodulehe tegemine vajalik, kellele see on mõeldud, mida peab leht pakkuma. Kas see koduleht on sinule ainult silmarõõmuks või peab hoopis pakkuma just seda mida ootab eeldatav külastaja (sihtgrupp)?

Ülimalt oluline on enne eesmärgi seadmist teha endale selgeks kes on täpselt sinu sihtgrupp ja mida ta tegema peaks sinu kodulehe külastusperioodil.
Eesmärgiks võib olla näiteks külastajate kontaktide kogumine mingi aja vältel. Samuti võib seada ülesandeks, et kodulehe kaudu teenitakse oma toote/teenuse pealt kindel kogus kroone mingi kindla perioodi jooksul. Kodulehe eesmärgiks võib näiteks olla ka lihtsalt millegi tutvustamine ja selle kohta informatsiooni avaldamine. Soovitavalt peaks kodulehe eesmärk olema mõõdetav.

2. Sisu on kõige tähtsam

Kui sa soovid, et külastajad tuleksid tagasi sinu kodulehele, siis paku neile midagi huvitavat või väärtuslikku. Anna põhjus miks külastaja peaks tulema tagasi ning kanna hoolt, et ta tahaks seda kodulehte viidata ja jagada oma sõpradega. Püüa hoida ühte läbivat teemat, sest kitsas valdkonnas on lihtsam leida oma niši ja see meeldib kodulehe külastajale. Sisu ülesehitamine ehk kodulehe struktuur koosta läbimõeldult ja arvesta ka sellega, et saaksid seda hiljem kergelt täiendada. Sinu kodulehe sisu, selle ülesehitust (navigatsiooni) ja linke peab iseloomustama 3 omadussõna LIHTNE, LOOGILINE JA JÄRJEPIDEV.

3. Kodulehe kujundus e disain

Siin on sul suhteliselt vabad käed, kuid selle juures peaks/võiks läbivaks võtmesõnaks olema samuti LIHTSUS. Sõltuvalt kodulehe eesmärgist võiksid arvestada sellega, et inimesed keskenduvad esmakordsel külastusel lehe ülemisele vasakule nurgale, mis peab ütlema neile millega on tegu ja mida nad sellelt lehelt saavad. Värvide kasutamisega tuleks olla ettevaatlik, sest liiga kirjud ja erksad värvid ehmatavad külastajat ning ei aita keskenduda olulisele. Valge värv teksti taustaks on kindlapeale minek. Inimestele meeldib kui lehel on mõõdukalt hingamisruumi ja informatsiooni.

4. Otsimootoritele optimeeritus

Kui sa soovid olla oma kodulehega potentsiaalsetele külastajatele kergelt leitav, siis peab sinu koduleht olema otsimootoritele hästi nähtav. Selleks, et sinu koduleht oleks otsinugumootori esilehel tuleb täita 3 olulisemat punkti, milleks on:
a) sinu domeeni nimes peab sisalduma võtmesõna;
b) sinu kodulehe kõige suuremas pealkirjas peab sisalduma võtmesõna ja
c) mida rohkem sinu lehele väljastpoolt viidatakse seda kõrgemal asub sinu koduleht.

Arvesta sellega, et otsimootorid peavad arvestust iga lehe üle mida nad sinu kodulehelt leiavad. Seega on kasulik kui igal lehel on üks unikaalne tiitel ja teksti umbes 300-500 sõna jagu, millest 1-3% peaks sisalduma seda võtmesõna. NB! kodulehel võib olla ainult üks suur pealkiri (H1) ja seda ei ole soovitav teiste lehtede pealkirjana kasutada, kuid väiksemaid pealkirju (H2 jne.) võib olla niipalju kui süda lustib. Mõttetu on panna tiitlisse firma asutuse nime või kontakte, sest seda keegi ei otsi. Tiitlid peavad sisaldama inimeste poolt otsitavaid võtmesõnu. Iga kodulehe lehekülje unikaalset tiitlit näed akna ülemisel sinisel ribal. Lehtede vaheline linkimine oma kodulehel tuleb samuti kasuks. Pane kõik lingid võtmesõnadeks.

5. Teksti arusaadavus, selgus ja nähtavus

Kasuta julgelt suuri ja selgeid pealkirju ja alapealkirju. Pealkirjad peavad olema võimalikult lühikesed, aga samas kõige tähtsama sisuga, mis äratab lugejas tähelepanu. Tekst peab olema esitatud fondis mis sobib lehe stiiliga ja on selgelt loetav. Teksti lõigud võiks olla 4-5 lausega, et oleks hea silmadega sirvida – hea liigendus. Hoia pealkirjades oma lehe olulised märksõnad sees. Püüa teksti mitte venitada, räägi asjast. Sisu tekst peab olema loetav – kontrastne ja piisavalt suur. Kirjavead on lubamatud.

6. Kontakt

Hoolitse selle eest, et huvilised leiaksid kiirelt sinu kontaktid. Iga lehe lõpus (jaluses) võiks olla e-mail või telefoni number. Kontaktidesse lisa niipalju informatsiooni kui võimalik, sest see tekitab usaldusväärsust sinu ja kodulehe vastu. Hea oleks, kui seal oleks sinu ja su meeskonna pilt, e-mail, ees ja perenimi, telefon, kõik andmed ettevõtte kohta sh arveldusnumbrid jne. Kindlasti lisa üleskutse tegevusele, mida sinu kodulehe külastaja peaks tegema.

7. Usaldavuse loomine

Leia kodulehel koht, kus saaksid tutvustada ennast ja oma meeskonna liikmeid. Omal kohal on ka ettevõtte või sinu tegemiste tutvustus ja tähtsamad saavutused/tööd jne. Seda ei tohi teha pikalt ja igavalt. Vasta alati meilidele ja ole sõbralik ka kõige ebameeldivamate kirjade autorite suhtes. Pea blogi või lisa regulaarselt uut ja kasuliku informatsiooni.

8. Avaleht ja liikuvad asjad

Pea meeles, et kõik liikuvad ja heliga vidinad või halvad bännerid ei soosi lugeja keskendumist mitte põrmugi. Vastupidi see vähendab lugemiskiirust, arusaamist ja meeldejäämist. Bännerite osas on tehtud uuringutega kindlaks, et külastajad arvavad seal taga olevat tavaliselt ainult mingit jama või mõtetut reklaami. Muide see vähendab ka usaldusväärsust.
Avaleht ei tohi alata pildina, sisselogimisena või halva ja pika flash introga. Miks? Esiteks ei leia otsimootorid seda lehte ja seda lehte ei kuvata nähtaval kohal. Teiseks otsimootorid ei saa aru tekstist mis on esitatud pildina või flashis. Avalehele sattudes peab kohe (ca 10 sek) aru saama mis kodulehega on tegemist.

9. Külastaja tegevuse suunamine

Kui sa soovid, et sinu kodulehe külastajad ostaksid, küsiksid lisainformatsiooni, jätaksid oma kontaktandmeid või hoopis saadaksid midagi, siis sinu kohus on seda teha piisavalt jõuliselt ja arusaadavalt ning nähtavalt. Nende tegevuste juures tuleb seada 1 – 2 prioriteeti ja see peaks olema läbiv sinu kodulehel. Sa pead külastajaid igal võimalikul ja mõistlikul kohal suunama sinu poolt ette antud tegevusele.

10. Vormid ja väljad

Neid peaks olema nii vähe kui võimalik, sest need peletavad külastajad sinu kodulehelt eemale. Mõtle enne vormide lisamist kas oleksid nõus oma klienti kaotama ainult sellepärast, et ta peab sellel lehel täitma meeletu koguse lahtreid.

11. Pildid

Kasuta võimalusel suuremaid ja kvaliteetseid pilte, sest need tõmbavad külastajate tähelepanu. Samas arvesta sellega, et suuremad pildid vähendavad lehe allalaadimiskiirust. Otsimootorid ei saa aru mis on pildil. Sa pead koodi lisama kirjelduse või sulle vajaliku võtmesõna. Piltidel klikitakse väga sageli, seega mõtle kuidas seda enda kasuks pöörata. Pilte võiks kasutada iga teksti juures.

12. Statistika

Google AnalyticsKui sa ei ole veel lisanud oma kodulehele statistika programmi (näiteks Google Analytics), siis tee seda kohe. Tee vastav programm omale selgeks, sest see annab sulle palju väärtuslikku informatsiooni külastajate tegevuse kohta kodulehel. Sa saad teada millist informatsiooni nad otsivad ning millist lehte nad kõige enam külastavad jne.

13. Linkide muretsemine oma kodulehele

Lingid on üks kõige olulisem osa sinu kodulehe leitavuse juures. Mida rohkem inimesed viitavad sinu lehele, seda rohkem peab otsimootor kodulehte oluliseks ja seab selle kõrgemale kohale. Loomulikult saad sa ise ka sellele kaasa aidata oma sihtgrupi sotsiaalsetes võrkudes info levitamisega, kuid viited tulevad siiski ainult iseenesest tänu väärtuslikule sisule.

Küsi abi kodulehe tegemisel

Tags: